Skip to main content

ANUGERAH DRAMA SANGAT ADS 2021


 


SENARAI PEMENANG ANUGERAH DRAMA SANGAT ADS 2021 MENGIKUT KATEGORI:


Penulis Skrip Terbaik - Janjira & PRGS Team, Budak Tebing

Pelakon Lelaki Terbaik - Zul Ariffin , Ryan Aralyn

Pelakon Wanita Terbaik - Janna Nick, Misteri Mona

Pelakon Antagonis Terbaik - Liza Abdullah, 7 Hari Mencintaiku 2

Pasangan Drama Terbaik - Shukri Yahaya & Siti Saleha, 7 Hari Mencintaiku 2

OST Terbaik - Mimpi , Haqiem Rusli , Badadari Salju

Drama Adaptasi Novel Terbaik - 7 Hari Mencintaiku 2 , Siti Rosmizah Semail (SR Publication)

Babak Tular Drama Terbaik - Kampung People 2 , KL Motion Pictures

Anugerah Khas Drama Mandarin Terbaik - Bonus Vacation , Sky Picture

INFO MALAM ANUGERAH DRAMA SANGAT 2021

  • Anugerah Drama Sangat 2021 (ADS 2021) merupakan anugerah julung kali dianjurkan oleh TV3 dan dibawakan oleh foodpanda selaku penaja.

  • Disiarkan secara langsung pada 18 Disember 2021, 9.00 malam hingga 11.00 malam di WTCKL dan disiarkan secara strim langsung (HD) di tonton (www.tonton.com.my) dan YouTube TV3 (@TV3MALAYSIAOFFICIAL) pada waktu yang sama. 

  • Drama-drama yang disiarkan di TV3 sentiasa mendapat sambutan di kalangan “kaki drama” membuatkannya menjadi pilihan ramai dan trending di kalangan penonton di Malaysia.

  • Bertujuan untuk memberi penghargaan kepada warga produksi yang telah bertungkus-lumus menghasilkan kandungan kreatif drama buat penonton setia drama tempatan di Malaysia.

  • Selain itu menyemarakkan dunia kreatif malaysia, memberi pengiktirafan kepada  penggerak industri dan memberi peluang kepada peminat memberi suara diatas citarasa mereka.  Ratusan  drama terbitan Media Prima menjadi pilihan jutaan penonton Malaysia, jadi marilah kita raikan dengan Anugerah Drama Sangat




PENCALONAN

  • Pencalonan terbuka kepada penggiat seni merangkumi personaliti, selebriti, pelakon, penyanyi dan sebagainya yang terbabit secara aktif dan konsisten dalam bidang masing-masing. 

  • Calon, iaitu individu, gandingan atau berkumpulan mengikut kategori tersenarai, mestilah menghasilkan sekurang-kurangnya satu (1) produk yang diterbitkan sepanjang tempoh Januari 2020 hingga Disember 2020 yang menepati penilaian Jawatankuasa Penjurian ABPBH 34.


KATEGORI

  • 11 kategori dipertandingkan. Bagi kategori undian online, ia telah berlangsung pada 1 Oktober dan berakhir pada 20 November lalu. 


  1. Drama Terbaik (undian juri 100%)

  2. Drama Popular (undian online 100%)

  3. Pengarah Terbaik (undian juri 100%)

  4. Penulis Skrip Terbaik (undian juri 100%)

  5. Pelakon Lelaki Terbaik (undian juri 60% / undian online 40%)

  6. Pelakon Wanita Terbaik (undian juri 60% / undian online 40%)

  7. Pelakon Antagonis Terbaik (undian juri 60% / undian online 40%)

  8. Pasangan Drama Terbaik (undian online 100%)

  9. OST Terbaik (undian online 100%)

  10. Drama Adaptasi Novel Terbaik (undian online 100%)

  11. Babak Tular Drama Terbaik (undian online 100%)


Anugerah Khas Barisan Pelakon Terbaik Drama

Anugerah Khas Drama Mandarin Terbaik - Bonus Vacation


PENGACARA ANUGERAH MALAM DRAMA SANGAT 2021

  •  Nabila Huda dan Ain Edruce







PENYAMPAI ANUGERAH


PENYAMPAI ANUGERAH

KATEGORI ANUGERAH

1.

Azhan Rani & Izzue Islam

: Pelakon Antagonis Terbaik

2.

Nabila Razali & Yusof Hashim

: Penulis Skrip Terbaik

3.

Zul Ariffin & Fify Azmi

: Adaptasi Novel Terbaik

4

Zul Ariffin & Fify Azmi

: Babak Tular Drama Terbaik

5

Jalil Hamid & Fauziah Dato’ Ahmad Daud

: Pasangan Drama Terbaik

6

Khai Bahar & Afifah Nasir

: OST Terbaik

7

Hisyam Hamid & Scha Elinnea

: Pelakon Lelaki Terbaik

8

Noki & MK K-Clique

: Pelakon Wanita Terbaik

9

Debbie Goh 

: Anugerah Khas Drama Mandarin Terbaik

10

Redza Rosli & Sharifah Rose

: Drama Popular

11

Aaron Aziz, Gambit & Sophia Albarakbah

: Pengarah Terbaik

12

Aaron Aziz, Gambit & Sophia Albarakbah

: Drama Terbaik

13

Datuk Yusof Haslam & Erra Fazira

: Anugerah Khas Barisan Pelakon Terbaik Drama

Comments

Popular posts from this blog

Mahu dengar 'tembakannya tepat'? Saksikan "Gegar Vaganza Bunda-Petik" .

  Juri Tetap GV8,  Hetty Keos Endang atau lebih mesra dengan paggilan Bonda. kini tampil dengan  rancangan  Mahu dengar 'tembakannya tepat'. Pengalaman dimiliki penyanyi legenda dari Indonesia itu yang diberi tanggungjawab sebagai juri tetap Gegar Vaganza 8 (GV8), telah menampilkan sisi berbeza pada program nyanyian itu. Manakan tidak, gaya dan cara penyanyi yang popular dengan lagu Berdiri Bulu Romaku itu memberikan komen kepada para peserta, seringkali menambat hati penonton dan warganet. jom sma - sama kita nantikan , yang bakal ditayangkan bermula  pada 15hingga  22 Januari ini.

ALBUM SITISM DARI DATO' SRI SITI NURHALIZA

Mendekati usia 28 tahun perjalanan karier di dalam bidang seni suara, penvanvi Dato' Sri Siti Nurhaliza kini tampil dengan album solo ke-20 beriudul Sitism. Album Sitism pertama kali dilancarkan secara digital mengandungi 8 buah lagu pada 30 Jun 2023 dan lengkap 12 lagu sepenuhnya pada 8 September 2023. Album in mempunyai mana yang tersendiri bagi Siti kerana beliau dapat bekerjasama dengan penerbit, pencipta lagu dan penulis lirik lama dan baharu sebagai formula utama penerbitannya. Gabungan in telan memberikan warna tersendirt bag Sitism dan dapat memenuhi citarasa peminat Siti yang terdiri daripada pelbagai lapisan usia.   Judul Sitism dipilih daripada nama Siti Nurhaliza laitu Siti dan imbuhan 'ism' pula adalah istilah linguistik yang digunakan untuk membentuk kata nama bagi melambangkan kualiti, keadaan, ideologi atau hala tuiu album. Apabila nama Siti dan imbuhan 'ism' ini disabungkan. Sitism membentuk kata nama vane mewaki cir-cirt tertentu vane ada du dalam

KONSERT 5 RUKUN GABUNG LIMA ARTIS NASYID TERKEMUKA, KESINAMBUNGAN DARIPADA ALBUM SAHABAT SELAMANYA

  Hiburan dakwah adalah suatu pendekatan yang cukup relevan pada masa kini khususnya untuk golongan muda pada zaman ini yang banyak sekali terdedah dengan hiburan dan muzik dari barat. Ia juga satu medium untuk mendidik akhlak, menerapkan pemahaman tentang ilmu Islam, meningkatkan keimanan dan meningkatkan keinsafan manusia terhadap Allah SWT sebagai Tuhan Yang Menciptakan Alam Semesta ini. Bagi membantu melonjakkan semula kegemilangan irama nasyid agar ia kembali bernafas semula serta mampu mencetuskan fenomena seperti mana yang pernah berlaku pada awal 90-an dahulu, MAC Training Centre Sdn Bhd telah mengambil inisiatif untuk menganjurkan KONSERT 5 RUKUN yang bakal diadakan di ZEPP, KUALA LUMPUR pada 15 September , bermula 8.30 malam. Bakal berlangsung selama dua jam, konsert ini juga turut mengangkat lima karektor utama yang diraikan di dalam sejarah industri nasyid Malaysia iaitu Rabbani, Hijjaz, Inteam, Mestica dan Daqmie @ Azmi Manap.  Ia juga sebagai satu kesinam