Skip to main content

LONGINES MENGALU-ALUKAN KEDATANGAN PELAKON DAN PENYANYI BERBAKAT ALVIN CHONG SEBAGAI RAKAN JENAMANYA DI MALAYSIA



Bintang Malaysia tersebut mewakili nilai jenama itu yang penuh keanggunan serta gaya yang berkekalan sesuai dengan slogan "Elegance is an Attitude" atau keanggunan adalah suatu sikap.

Pembuat jam Switzerland Longines dengan bangganya mengumumkan bahawa pelakon dan penyanyi berbakat, Alvin Chong, kini menyertai keluarga Longines sebagai rakan jenama tersohor itu. Personalitinya yang menawan, anggun, serta gayanya yang abadi melambangkan cogankata Longines iaitu “Elegance is an Attitude” atau Keanggunan adalah suatu sikap.

Bersama-sama Alvin untuk memulakan Kerjasama ini, Longines telah melancarkan siri kempen yang dibintangi oleh jejaka ini sendiri. Dalam kempen pertamanya bersama Longines, Alvin Chong memakai The Longines Master Collection dan The Longines Legend Diver Watch – yang menampilkan rekaan lebih lasak namun masih anggun dan berkarakter moden seperti koleksi jam tersebut.

“Saya bangga dapat berkongsi nilai-nilai kami yang sama dengan seluruh dunia. Ia satu penghargaan besar dapat menyertai keluarga Longines yang penuh dengan nama-nama besar dunia lakonan dan sukan seperti Eddie Peng, dan saya benar-benar teruja dengan Kerjasama ini,” kongsi Alvin berkenaan kolaborasi bersama Longines ini.

Bermula sebagai penyanyi, Alvin Chong kemudian meninggalkan impak sebagai pelakon dalam drama popular, “Suri Hati Mr Pilot” serta “Awak Suka Saya Tak” dan “Takdir Yang Tertulis”, yang telah menaikkan namanya dalam dunia hiburan. Sepanjang kerjaya lakonannya, beliau telah memainkan banyak watak dalam aneka siri drama serta filem berbahasa Malaysia dan Cina. Kemunculannya di pelbagai sampul majalah juga telah menjadikannya seorang ikon fesyen.

Sebagai penyanyi pula, Alvin yang fasih berbicara dalam banyak bahasa sudah merakam lagu dalam Bahasa Cina, Malaysia dan Inggeris. Beliau juga sudah membuat persembahan di luar negara seperti Korea, Thailand, Vietnam dan Filipina. Beliau turut berpeluang berkolaborasi dengan ramai artis serantau. Keterbiasaan dengan pelbagai budaya dan latar belakang penuh bakat menjadikannya seorang artis yang dinamik dan sesuai buat pentas dunia.

Sebagai rakan jenama Longines, Alvin akan muncul dalam beberapa aset komunikasi yang merentas- saluran jenama tersebut, sambil berkongsi keanggunan dan keabadian gayanya.

 Longines telah berpusat di Saint-Imier di Switzerland sejak 1832. Kepakaran mereka membuat jam mencerminkan ketekunan pada tradisi, keanggunan serta prestasi. Dengan pengalaman bertahun sebagai penjaga masa kesukanan dunia dan rakan kongsi persekutuan sukan antarabangsa, Longines telah membina Kerjasama yang kukuh dengan dunia sukan sejak bertahun lama.Terkenal berkat keanggunan setiap mahakaryanya, Longines merupakan ahli Swatch Group Ltd., antara pembuat produk horologi terulung dunia. Dengan jam pasir bersayap sebagai logo, jenama ini mempunyai cawangan di lebih 150 negara.

Comments

Popular posts from this blog

Mahu dengar 'tembakannya tepat'? Saksikan "Gegar Vaganza Bunda-Petik" .

  Juri Tetap GV8,  Hetty Keos Endang atau lebih mesra dengan paggilan Bonda. kini tampil dengan  rancangan  Mahu dengar 'tembakannya tepat'. Pengalaman dimiliki penyanyi legenda dari Indonesia itu yang diberi tanggungjawab sebagai juri tetap Gegar Vaganza 8 (GV8), telah menampilkan sisi berbeza pada program nyanyian itu. Manakan tidak, gaya dan cara penyanyi yang popular dengan lagu Berdiri Bulu Romaku itu memberikan komen kepada para peserta, seringkali menambat hati penonton dan warganet. jom sma - sama kita nantikan , yang bakal ditayangkan bermula  pada 15hingga  22 Januari ini.

ALBUM SITISM DARI DATO' SRI SITI NURHALIZA

Mendekati usia 28 tahun perjalanan karier di dalam bidang seni suara, penvanvi Dato' Sri Siti Nurhaliza kini tampil dengan album solo ke-20 beriudul Sitism. Album Sitism pertama kali dilancarkan secara digital mengandungi 8 buah lagu pada 30 Jun 2023 dan lengkap 12 lagu sepenuhnya pada 8 September 2023. Album in mempunyai mana yang tersendiri bagi Siti kerana beliau dapat bekerjasama dengan penerbit, pencipta lagu dan penulis lirik lama dan baharu sebagai formula utama penerbitannya. Gabungan in telan memberikan warna tersendirt bag Sitism dan dapat memenuhi citarasa peminat Siti yang terdiri daripada pelbagai lapisan usia.   Judul Sitism dipilih daripada nama Siti Nurhaliza laitu Siti dan imbuhan 'ism' pula adalah istilah linguistik yang digunakan untuk membentuk kata nama bagi melambangkan kualiti, keadaan, ideologi atau hala tuiu album. Apabila nama Siti dan imbuhan 'ism' ini disabungkan. Sitism membentuk kata nama vane mewaki cir-cirt tertentu vane ada du dalam

KONSERT 5 RUKUN GABUNG LIMA ARTIS NASYID TERKEMUKA, KESINAMBUNGAN DARIPADA ALBUM SAHABAT SELAMANYA

  Hiburan dakwah adalah suatu pendekatan yang cukup relevan pada masa kini khususnya untuk golongan muda pada zaman ini yang banyak sekali terdedah dengan hiburan dan muzik dari barat. Ia juga satu medium untuk mendidik akhlak, menerapkan pemahaman tentang ilmu Islam, meningkatkan keimanan dan meningkatkan keinsafan manusia terhadap Allah SWT sebagai Tuhan Yang Menciptakan Alam Semesta ini. Bagi membantu melonjakkan semula kegemilangan irama nasyid agar ia kembali bernafas semula serta mampu mencetuskan fenomena seperti mana yang pernah berlaku pada awal 90-an dahulu, MAC Training Centre Sdn Bhd telah mengambil inisiatif untuk menganjurkan KONSERT 5 RUKUN yang bakal diadakan di ZEPP, KUALA LUMPUR pada 15 September , bermula 8.30 malam. Bakal berlangsung selama dua jam, konsert ini juga turut mengangkat lima karektor utama yang diraikan di dalam sejarah industri nasyid Malaysia iaitu Rabbani, Hijjaz, Inteam, Mestica dan Daqmie @ Azmi Manap.  Ia juga sebagai satu kesinam