Skip to main content

TERAKHIR BERAKSI PADA TAHUN 2018, NEW HOPE CLUB KEMBALI MEMUKAU 2,000 PEMINAT DI MALAYSIA LEWAT PERSEMBAHAN DI SUNWAY PYRAMID


 

Saat New Hope Club mengumumkan kepulangan mereka ke Malaysia, ia menjadi bahan bualan ramai. Kali terakhir berada di Kuala Lumpur pada tahun 2018, kumpulan itu berjaya memukau sebanyak 2,000 peminat Malaysia dengan persembahan showcase pertama mereka di Sunway Pyramid. 


Mendendangkan lebih enam buah lagu terkini dan popular mereka, termasuk kesukaan ramai “Know Me Too Well”, New Hope Club berjaya mengundang para peminat mereka untuk sama-sama menyanyi sambil memenuhi keseluruhan ruang legar dengan semangat penuh jitu pemuda Malaysia.



“Tenaga mereka dan mendengar mereka menyanyi setiap bait lirik lagu kami membuat jelajah kami merentas Asia Tenggara menjadi satu detik indah sambil mengenang perjalanan kami sebagai sebuah kumpulan muzik. Dapat bertemu mereka secara langsung ataupun melihat karya mereka di media sosial sejujurnya adalah pembakar semangat kami untuk terus berkarya sebagai satu kumpulan. Kami benar-benar ingin melihat konsert kami habis tiket jualan di Malaysia satu hari nanti,” kata salah seorang ahli kumpulan mereka Reece Bibby, sambil ditemani rakan sekumpulan Blake Richardson dan George Smith. 


Kumpulan tempatan popular Insomniacks membuka acara dengan tiga lagu hit mereka termasuk “Sempurna”. Kumpulan itu dipilih oleh label dunia New Hope Club untuk membuka persembahan mereka di Kuala Lumpur, sekaligus menjadi pembukaan pertama Insomniacks untuk artis antarabangsa yang melawat Malaysia.


Sebagai penutup persembahan, mereka dianugerahkan sebuah plak Platinum oleh Pengarah Urusan Universal Music Malaysia, Kim Lim sebagai lambang buat lagu mereka “Know Me Too Well” bersama Danna Paola yang berjaya meraih rekod platinum di Malaysia.


“Saya sangat bangga dengan pencapaian mereka di Malaysia serta kagum melihat rasa sayang mereka buat peminat yang telah mereka paparkan sejak bertahun lamanya. Ia sangat menakjubkan untuk melihat begitu ramai yang hadir ke Sunway Pyramid, menyanyi setiap bait lirik lagu mereka selain menayangkan poster buat mereka. - Membuat saya tak sabar untuk menonton lebih banyak persembahan anjuran Universal Music Malaysia.”, kata Kim Lim. 


Dengan lebih 2.4 Bilion penstriman hingga kini, kumpulan itu berjaya menghabiskan jualan tiket di seluruh dunia (termasuk Amerika Syarikat, Kanada, UK, Jerman, Perancis, Korea, Thailand, Jepun, Singapura, dan Indonesia). Lagu hit mereka yang tukar di TikTok tahun lalu -“Know Me Too Well” meraih perhatian luar biasa di pasaran tempatan sehingga mereka mendapat pencapaian #1 platinum di Malaysia.

 

“Ia satu penghargaan yang besar buat kami, untuk melihat sokongan padu serta peningkatan peminat sejak pertama kali kami tiba empat tahun yang lalu. Kami akan terus mara dan harap akan kembali lagi.” Kata mereka.

 



Tentang New Hope Club


Pada Februari 2020, New Hope Club melancarkan album studio sulung mereka dan merancang jelajah seluruh dunia. Ia kejayaan besar buat kumpulan British tersebut dan bukti usaha keras mereka selama ini. Ia satu saat di mana ahli-ahli mereka Reece Bibby, Blake Richardson, dan George Smith seharusnya meraikan – album LP mereka mendapat tempat kelima di UK—namun mereka terbelenggu. Biarpun bangga dengan kejayaan itu, mereka tahu mereka mampu pergi lebih jauh.  

 

Selama empat tahun tersebut sehinggalah kini, mereka bergerak aktif merantau Eropah, Asia, Amerika Utara dan selatan berkali-kali. Tekanan industri muzik untuk menjelajah, mempromosi dan mengejar hit membuat mereka merasa tidak sejati terhadap dunia muzik dan menjauhkan mereka dari tujuan asal berkumpulan iaitu berkarya bersama.

 

New Hope Club mengidamkan keaslian berkarya dan mengagumi artsi seperti The Beatles, Oasis, serta Fleetwood Mac kerana kejujuran mereka dalam menghasilkan muzik. Dengan karya baru serta visi seni yang lebih jelas mereka bangga dapat menghasilkan seni yang mereka mahukan. 



 

Comments

Popular posts from this blog

Mahu dengar 'tembakannya tepat'? Saksikan "Gegar Vaganza Bunda-Petik" .

  Juri Tetap GV8,  Hetty Keos Endang atau lebih mesra dengan paggilan Bonda. kini tampil dengan  rancangan  Mahu dengar 'tembakannya tepat'. Pengalaman dimiliki penyanyi legenda dari Indonesia itu yang diberi tanggungjawab sebagai juri tetap Gegar Vaganza 8 (GV8), telah menampilkan sisi berbeza pada program nyanyian itu. Manakan tidak, gaya dan cara penyanyi yang popular dengan lagu Berdiri Bulu Romaku itu memberikan komen kepada para peserta, seringkali menambat hati penonton dan warganet. jom sma - sama kita nantikan , yang bakal ditayangkan bermula  pada 15hingga  22 Januari ini.

ALBUM SITISM DARI DATO' SRI SITI NURHALIZA

Mendekati usia 28 tahun perjalanan karier di dalam bidang seni suara, penvanvi Dato' Sri Siti Nurhaliza kini tampil dengan album solo ke-20 beriudul Sitism. Album Sitism pertama kali dilancarkan secara digital mengandungi 8 buah lagu pada 30 Jun 2023 dan lengkap 12 lagu sepenuhnya pada 8 September 2023. Album in mempunyai mana yang tersendiri bagi Siti kerana beliau dapat bekerjasama dengan penerbit, pencipta lagu dan penulis lirik lama dan baharu sebagai formula utama penerbitannya. Gabungan in telan memberikan warna tersendirt bag Sitism dan dapat memenuhi citarasa peminat Siti yang terdiri daripada pelbagai lapisan usia.   Judul Sitism dipilih daripada nama Siti Nurhaliza laitu Siti dan imbuhan 'ism' pula adalah istilah linguistik yang digunakan untuk membentuk kata nama bagi melambangkan kualiti, keadaan, ideologi atau hala tuiu album. Apabila nama Siti dan imbuhan 'ism' ini disabungkan. Sitism membentuk kata nama vane mewaki cir-cirt tertentu vane ada du dalam

KONSERT 5 RUKUN GABUNG LIMA ARTIS NASYID TERKEMUKA, KESINAMBUNGAN DARIPADA ALBUM SAHABAT SELAMANYA

  Hiburan dakwah adalah suatu pendekatan yang cukup relevan pada masa kini khususnya untuk golongan muda pada zaman ini yang banyak sekali terdedah dengan hiburan dan muzik dari barat. Ia juga satu medium untuk mendidik akhlak, menerapkan pemahaman tentang ilmu Islam, meningkatkan keimanan dan meningkatkan keinsafan manusia terhadap Allah SWT sebagai Tuhan Yang Menciptakan Alam Semesta ini. Bagi membantu melonjakkan semula kegemilangan irama nasyid agar ia kembali bernafas semula serta mampu mencetuskan fenomena seperti mana yang pernah berlaku pada awal 90-an dahulu, MAC Training Centre Sdn Bhd telah mengambil inisiatif untuk menganjurkan KONSERT 5 RUKUN yang bakal diadakan di ZEPP, KUALA LUMPUR pada 15 September , bermula 8.30 malam. Bakal berlangsung selama dua jam, konsert ini juga turut mengangkat lima karektor utama yang diraikan di dalam sejarah industri nasyid Malaysia iaitu Rabbani, Hijjaz, Inteam, Mestica dan Daqmie @ Azmi Manap.  Ia juga sebagai satu kesinam