Skip to main content

SELEPAS DUA DEKAD, BLUE MASIH BERBISA!




 Malam konsert quartet Inggeris yang popular di sekitar awal tahun 2000 ‘Blue 20th Anniversary: Heart & Soul Tour’ semalam ternyata menghiburkan dengan aksi bertenaga tanpa henti oleh ahli kumpulan tersebut seperti Duncan James, Lee Ryan, Simon Webbe dan Antony Costa

Ruang Dewan Plenary KLCC dipenuhi seramai 2,900 peminat yang hadir bagi menyaksikan konsert istimewa itu yang bermula pada jam 8:00 malam dan telah dibawakan khas oleh penganjur acara terunggul masa kini, Hitman Solutions dan Happymoon.

Menurut Encik Rohit Rampal, Ketua Pegawai Eksekutif & Pengasas Hitman Solutions, “Seperti yang kami (Hitman Solutions & Happymoon) jangkakan jualan tiket laris dalam masa yang singkat dengan rata-rata umur pembeli dalam lingkungan lewat 20-an dan pertengahan 40-an.

Kami sangat terharu dengan respon yang amat memberangsangkan oleh peminat kerana percaturan membawa boy band dari UK iaitu Blue ternyata membuahkan hasil.”

Walaupun selepas dua dekad, Blue masih lagi berbisa dengan aksi lincah mereka di atas pentas menyanyikan lagu-lagu hit terfenomena seperti ‘One Love’, ‘All Rise’, ‘Sorry Seems To Be Hardest Word’ yang dinyanyikan bersama penyanyi legendaris, Elton John dan lain-lain, mengimbau nostalgia zaman-zaman muda remaja dahulu. 

Selain itu, Blue juga turut menyanyikan lagu-lagu dari album terbaharu ‘Heart & Soul’ mereka seperti tajuk albumnya sendiri, ‘Dance with Me’, ‘Ultraviolet’, ‘Paradise’ dan banyak lagi dengan jumlah 17 buah lagu kesemuanya yang dipersembahkan

Encik Kesavan Purusotman yang mesra dengan nama KC, Pengarah Urusan Happymoon turut kongsi, “Kami amat berterima kasih kepada Blue kerana sudi menerima pelawaan mengadakan konsert di Malaysia, walaupun mereka pernah beberapa kali datang ke sini, kebanyakan peminat masih teruja untuk melihat mereka beraksi terutamanya apabila mengetahui ada album baharu yang telah dilancarkan.

Kata salah seorang ahli kumpulan Blue, “Peminat di Malaysia merupakan salah satu penonton yang tergempak yang pernah mereka saksikan. Semangat yang ditunjukkan serta nyanyian bersama tanpa henti sangat menakjubkan!” 

Walaupun konsert tersebut berdurasi selama 75 minit, terdapat beberapa kejutan bagi mereka yang berpeluang hadir, pelakon popular tanah air, Diana Danielle tampil membuat persembahan pembukaan dengan sorakan yang padu.

Tambah Encik Rohit, “Konsert malam tadi menandakan kejayaan berterusan dengan Happymoon, dan kami sangat gembira dengan kolaborasi yang bernas ini.


“Kami juga tersentuh dengan kesungguhan kesemua ahli kumpulan Blue dalam membuat persembahan, sama seperti nama konsertnya ‘Heart & Soul’ kerana setiap ahli memberikan yang terbaik dan berjaya menghiburkan peminat.”

Encik KC juga berkata, “Happymoon dan Hitman Solutions sedang merancang festival muzik kolaborasi pertama kami yang bakal kami umumkan tidak lama lagi. Oleh itu, nantikan pengumuman kami yang seterusnya.


Comments

Popular posts from this blog

Mahu dengar 'tembakannya tepat'? Saksikan "Gegar Vaganza Bunda-Petik" .

  Juri Tetap GV8,  Hetty Keos Endang atau lebih mesra dengan paggilan Bonda. kini tampil dengan  rancangan  Mahu dengar 'tembakannya tepat'. Pengalaman dimiliki penyanyi legenda dari Indonesia itu yang diberi tanggungjawab sebagai juri tetap Gegar Vaganza 8 (GV8), telah menampilkan sisi berbeza pada program nyanyian itu. Manakan tidak, gaya dan cara penyanyi yang popular dengan lagu Berdiri Bulu Romaku itu memberikan komen kepada para peserta, seringkali menambat hati penonton dan warganet. jom sma - sama kita nantikan , yang bakal ditayangkan bermula  pada 15hingga  22 Januari ini.

ALBUM SITISM DARI DATO' SRI SITI NURHALIZA

Mendekati usia 28 tahun perjalanan karier di dalam bidang seni suara, penvanvi Dato' Sri Siti Nurhaliza kini tampil dengan album solo ke-20 beriudul Sitism. Album Sitism pertama kali dilancarkan secara digital mengandungi 8 buah lagu pada 30 Jun 2023 dan lengkap 12 lagu sepenuhnya pada 8 September 2023. Album in mempunyai mana yang tersendiri bagi Siti kerana beliau dapat bekerjasama dengan penerbit, pencipta lagu dan penulis lirik lama dan baharu sebagai formula utama penerbitannya. Gabungan in telan memberikan warna tersendirt bag Sitism dan dapat memenuhi citarasa peminat Siti yang terdiri daripada pelbagai lapisan usia.   Judul Sitism dipilih daripada nama Siti Nurhaliza laitu Siti dan imbuhan 'ism' pula adalah istilah linguistik yang digunakan untuk membentuk kata nama bagi melambangkan kualiti, keadaan, ideologi atau hala tuiu album. Apabila nama Siti dan imbuhan 'ism' ini disabungkan. Sitism membentuk kata nama vane mewaki cir-cirt tertentu vane ada du dalam

KONSERT 5 RUKUN GABUNG LIMA ARTIS NASYID TERKEMUKA, KESINAMBUNGAN DARIPADA ALBUM SAHABAT SELAMANYA

  Hiburan dakwah adalah suatu pendekatan yang cukup relevan pada masa kini khususnya untuk golongan muda pada zaman ini yang banyak sekali terdedah dengan hiburan dan muzik dari barat. Ia juga satu medium untuk mendidik akhlak, menerapkan pemahaman tentang ilmu Islam, meningkatkan keimanan dan meningkatkan keinsafan manusia terhadap Allah SWT sebagai Tuhan Yang Menciptakan Alam Semesta ini. Bagi membantu melonjakkan semula kegemilangan irama nasyid agar ia kembali bernafas semula serta mampu mencetuskan fenomena seperti mana yang pernah berlaku pada awal 90-an dahulu, MAC Training Centre Sdn Bhd telah mengambil inisiatif untuk menganjurkan KONSERT 5 RUKUN yang bakal diadakan di ZEPP, KUALA LUMPUR pada 15 September , bermula 8.30 malam. Bakal berlangsung selama dua jam, konsert ini juga turut mengangkat lima karektor utama yang diraikan di dalam sejarah industri nasyid Malaysia iaitu Rabbani, Hijjaz, Inteam, Mestica dan Daqmie @ Azmi Manap.  Ia juga sebagai satu kesinam