Skip to main content

Tok Jalal, Tom Ram, Roy dan Jatt Kecohkan Australia Pula!

 



Bapak-bapak kesayangan Malaysia kembali! Gandingan lawak di antara Datuk Jalaludin Hassan, Dato Ramli MS, Roy Azman dan Jatt Ali yang telah mencuitkan hati para penonton Ramadan lalu kini kembali dengan musim kedua ‘Travel Lawak- Projek Bapak-Bapak’ di Astro.

Setelah negara matahari terbit ditakluk dengan pelbagai karenah mereka, kini keempat-empat mereka ke Australia untuk menyambung misi lawak ‘bapak-bapak’.

Musim kedua kali ini menyaksikan Tok Jalal, Tok Ram, Roy dan Jatt menakluk Sydney dan Melbourne dengan pelbagai ragam dan gelagat mereka.

Pengembaraan sepanjang sepuluh episod termasuk sebuah episod khas reunion membabitkan pelbagai aktiviti pengembaraan serta aktiviti lasak yang mencabar kemampuan serta kesabaran mereka yang pastinya memberikan reaksi yang bakal membuat ramai ketawa tidak henti.

Antaranya bermain boomerang ketika World Championship Boomerang, menawan puncak Sydney Harbour Bridge, bermain ski di Mount Buller, berkayak di Sydney Harbour, surfing di pantai tersohor Bondi Beach, berenang dengan jerung dan macam-macam lagi.

Cabaran-cabaran yang diberikan bukan sahaja menguji kemampuan individu tetapi team spirit di kalangan bapak-bapak kegemaran Malaysia.

Menurut Ketua Saluran Astro Warna, Norzeha Mohd Salleh, “Ternyata kejayaan musim pertama memberikan pihak kami dorongan yang tinggi untuk membawa bapak-bapak favourite Malaysia kembali untuk musim kedua. Setiap di antara mereka membawa aura tersendiri ke rancangan ini dan kejayaan ‘chemistry’ di antara mereka memang tidak dapat dinafikan lagi.

Chemistry’ ini kini kembali, dan ramai sudah pastinya tidak sabar untuk menonton bapak-bapak mengembara bersama sambil melakukan cabaran-cabaran yang bakal menguji kemampuan mereka. Well, age is just a number, sepertimana bapak-bapak kami telah membuktikannya.”

“Kali ini kami bekerjasama dengan Tourism Australia untuk menjayakan musim kedua ‘Travel Lawak- Projek Bapak-Bapak’. Pihak Astro ingin mengucapkan terima kasih kepada Tourism Australia atas sokongan dan kerjasama yang tidak berbelah bagi. Ternyata pihak Tourism Australia mempunyai kepercayaan yang tinggi terhadap rancangan yang telahpun mencetus fenomena hiburan yang tidak disangka di negara ini. Kami berharap agar para penonton kekal terhibur bersama-sama bapak-bapak kami. Adakah alasan G-force bakal kembali? Kita tunggu dan lihat nanti,” tambahnya lagi.

Pengurus Negara Tourism Australia, Karen Saw berkata, “Rancangan ini menunjukkan terdapat pelbagai aktiviti untuk semua lapisan umur bagi mereka yang berkunjung ke Australia. Barisan Bapak-Bapak telah menikmati keindahan alam semula jadi Australia yang tidak dapat dilupakan dan ini merupakan antara daya penarik untuk warga Malaysia yang mahu berkunjung ke Australia. Mereka boleh mengambil bahagian dalam aktiviti-aktiviti seperti berkayak di sepanjang Sydney Harbour Bridge, menuruni Mount Buller dengan toboggan dan macam-macam lagi. Kami amat teruja bekerjasama dengan Travel Lawak- Projek Bapak-Bapak sepanjang beberapa bulan yang lepas untuk memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia yang ingin mengunjungi Australia.”

 

Saksikan ‘Travel Lawak- Projek Bapak-Bapak’ Musim 2 mulai 2 November 2023 setiap hari Khamis jam 9 malam di Astro Warna (Saluran 107). Para pelanggan juga turut dapat strim rancangan ini menerusi On Demand di Astro Box dan Astro GO untuk pilihan yang lebih fleksibel. Alami pengalaman Astro Baharu. Strim tanpa gangguan hujan dengan Astro Ultra Box. Untuk melanggan Pek Primary, WhatsApp “NAK ASTRO” ke 03-9543 3838.

Comments

Popular posts from this blog

Mahu dengar 'tembakannya tepat'? Saksikan "Gegar Vaganza Bunda-Petik" .

  Juri Tetap GV8,  Hetty Keos Endang atau lebih mesra dengan paggilan Bonda. kini tampil dengan  rancangan  Mahu dengar 'tembakannya tepat'. Pengalaman dimiliki penyanyi legenda dari Indonesia itu yang diberi tanggungjawab sebagai juri tetap Gegar Vaganza 8 (GV8), telah menampilkan sisi berbeza pada program nyanyian itu. Manakan tidak, gaya dan cara penyanyi yang popular dengan lagu Berdiri Bulu Romaku itu memberikan komen kepada para peserta, seringkali menambat hati penonton dan warganet. jom sma - sama kita nantikan , yang bakal ditayangkan bermula  pada 15hingga  22 Januari ini.

ALBUM SITISM DARI DATO' SRI SITI NURHALIZA

Mendekati usia 28 tahun perjalanan karier di dalam bidang seni suara, penvanvi Dato' Sri Siti Nurhaliza kini tampil dengan album solo ke-20 beriudul Sitism. Album Sitism pertama kali dilancarkan secara digital mengandungi 8 buah lagu pada 30 Jun 2023 dan lengkap 12 lagu sepenuhnya pada 8 September 2023. Album in mempunyai mana yang tersendiri bagi Siti kerana beliau dapat bekerjasama dengan penerbit, pencipta lagu dan penulis lirik lama dan baharu sebagai formula utama penerbitannya. Gabungan in telan memberikan warna tersendirt bag Sitism dan dapat memenuhi citarasa peminat Siti yang terdiri daripada pelbagai lapisan usia.   Judul Sitism dipilih daripada nama Siti Nurhaliza laitu Siti dan imbuhan 'ism' pula adalah istilah linguistik yang digunakan untuk membentuk kata nama bagi melambangkan kualiti, keadaan, ideologi atau hala tuiu album. Apabila nama Siti dan imbuhan 'ism' ini disabungkan. Sitism membentuk kata nama vane mewaki cir-cirt tertentu vane ada du dalam

KONSERT WINGS THE ROCK EMPEROR KUALA LUMPUR CHAPTER 16.12.2023 STD. MALAWATI SHAH ALAM

Wings Tawar Harga ‘Rahmah’, Hargai Sokongan Peminat Muzik itu satu rakaman masa, ianya terus berevolusi bergerak merentas zaman malah mendedikasikan sebuah revolusi buat penggemar baru dan lama, begitu juga dengan Wings yang terus terbang menggapai kejayaan yang seakan tiada noktah malah pasti ada kejutan dalam membina empayar dan perluasan pengaruhnya. Justeru itu tidak hairanlah mengapa Wings terus ‘meragut magis’ ratusan malah ribuan peminat yang sentiasa dahagakan aksi bertenaga Wings di atas pentas. ‘Konsert Wings The Rock Emperor Kuala Lumpur’ menjadi wadah signifikasi yang seterusnya dengan tema yang dibawa! ‘Kuasa dan kemenangan’ itu telahpun  dicipta di pentas The Star Theatre , Singapura pada 29 Julai lalu,  tidak adil rasanya ‘kuasa’ itu tidak digagaskan di Malaysia apatah lagi ianya tempat di mana Wings ditubuhkan sejak 38 tahun yang lalu. ‘Konsert Wings The Rock Emperor Kuala Lumpur Chapter’ dianjurkan oleh Rumah Produksi Merah manakala Awie Entertainment bertindak seba