Skip to main content

MISI AZLAN TYPEWRITER GAGAL! PENGUSAHA KUIH RAYA MEMBAWA PULANG RM3,000



 Minggu lepas, program hiburan nombor satu di Malaysia , I Can See Your Voice Malaysia Musim 4 (ICSYVMY4) menampilkan Azlan Typewriter sebagai artis jemputan di episod kesembilan. Yakin dengan pengalaman yang pernah mengendalikan program realiti, Azlan meletakkan harapan untuk mendapatkan penyanyi sebenar di pusingan akhir. Namun, apa yang telah berlaku betul-betul memberikan kejutan dan berada di luar jangkaan penyanyi bernada tinggi ini! 


ICSYVMY4 diadaptasikan daripada program popular Korea Selatan sedang rancak bersiaran pada setiap hari Ahad, pukul 9.00 malam hingga 10.30 malam di TV3 dan juga strim live di www.tonton.com.my. Episod 9 yang baru bersiaran pada hari Ahad lepas juga menyaksikan Dato’ Rosyam Nor dan Didie Alias hadir sebagai penyiasat jemputan di samping panel penyiasat tetap, Jihan Muse, Alif Satar dan Fad Bocey. 


Setelah dihiburkan dengan persembahan pembukaan oleh Azlan Typewriter dengan lagu beliau, ‘Jangan Khianati Aku’, kesemua penyiasat mula memberikan pandangan mereka tentang enam penyanyi misteri yang bertanding. Mula-mula, Azlan bersependapat dengan Dato’ Rosyam dan Alif Satar yang memilih penyanyi misteri nombor Satu untuk disingkirkan pada pusingan pertama. Sayangnya, Mohamad Hakimi yang berasal dari Kedah ialah seorang pengusaha perkhidmatan penginapan yang mempunyai bakat nyanyian. 





Azlan mula bergelut dengan pemilihannya di pusingan seterusnya untuk menyingkirkan dua penyanyi misteri. Setelah membuat pilihan untuk menyingkirkan penyanyi misteri nombor 2 dan nombor 4, Azlan berdebar menanti aksi dua peserta tersebut. Betul tekaan Azlan bahawa penyanyi misteri nombor 4 iaitu Jerahmiel George, seorang pemain bass hanyalah penyamar bersuara sumbang tetapi Azlan terlepas pandang terhadap penyanyi misteri nombor 2. Nur Khadijah yang berasal dari Pulau Pinang merupakan penyanyi sebenar yang sering membuat ‘cover song’ di media sosial. Memilih lagu Yuna, ‘Dan Sebenarnya’ sebagai lagu persembahan, suara lunak Nur Khadijah hanya membuatkan Azlan rasa menyesal dengan keputusannya. 


Suasana menjadi semakin tegang apabila Azlan silap membuat keputusan dengan menyingkirkan dua penyanyi sebenar di pusingan seterusnya. Azlan tidak teragak-agak untuk menyingkirkan penyanyi misteri nombor 3 walaupun Datuk Rosyam menyatakan 99.99% peserta ini merupakan orang yang dicari-carikan. 


Muhammad Khairussani, 25 tahun, seorang anggota Tentera Udara Diraja Malaysia yang tidak kisah apa yang orang cakap buruk tentang bakat nyanyian, kerana yang penting ia dapat membanggakan ibu bapa, ahli keluarga dan sahabat-sahabat di luar dan tempat kerja. Sayangnya, beliau telah disingkirkan dan tidak dapat berduet dengan Azlan di pusingan akhir. 


Penyanyi misteri nombor 6 pula membuatkan semua tergamam dengan persembahan beliau menerusi lagu ‘Angkara’ nyanyian asal Siti Nordiana. Nor Saidatul Syafiqah berharap cita-citanya akan dimakbulkan bahawa dapat berdiri di atas pentas besar untuk menyanyikan lagu sendiri.


Mohamad Nor Azli yang berasal dari Johor terpilih sebagai pasangan duet oleh Azlan Typewriter di pusingan akhir. Beliau berjaya menyakinkan Azlan semasa persembahan lip sync dengan gaya persembahan yang mantap. Namun, harapan Azlan untuk berduet dengan penyanyi sebenar menerusi ‘Lagu UntukMu’ tidak kesampaian kerana Mohamad Nor Azli hanyalah penyamar bersuara sumbang yang berjaya mengelirukannya. Beliau yang merupakan pengusaha kuih raya juga berjaya membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM3,000. 


ICSYVMY4 dihoskan oleh Sean LJE dan Shuk Sahar menampilkan Digi Prepaid sebagai penaja utama, Lazada Malaysia sebagai penaja bersama, Hot FM sebagai rakan radio, Oh Bulan, Xtra dan Senang Terhibur sebagai rakan digital. Gunakan #ICSYVMY untuk merancakkan perbualan di laman media sosial. 


Comments

Popular posts from this blog

Mahu dengar 'tembakannya tepat'? Saksikan "Gegar Vaganza Bunda-Petik" .

  Juri Tetap GV8,  Hetty Keos Endang atau lebih mesra dengan paggilan Bonda. kini tampil dengan  rancangan  Mahu dengar 'tembakannya tepat'. Pengalaman dimiliki penyanyi legenda dari Indonesia itu yang diberi tanggungjawab sebagai juri tetap Gegar Vaganza 8 (GV8), telah menampilkan sisi berbeza pada program nyanyian itu. Manakan tidak, gaya dan cara penyanyi yang popular dengan lagu Berdiri Bulu Romaku itu memberikan komen kepada para peserta, seringkali menambat hati penonton dan warganet. jom sma - sama kita nantikan , yang bakal ditayangkan bermula  pada 15hingga  22 Januari ini.

ALBUM SITISM DARI DATO' SRI SITI NURHALIZA

Mendekati usia 28 tahun perjalanan karier di dalam bidang seni suara, penvanvi Dato' Sri Siti Nurhaliza kini tampil dengan album solo ke-20 beriudul Sitism. Album Sitism pertama kali dilancarkan secara digital mengandungi 8 buah lagu pada 30 Jun 2023 dan lengkap 12 lagu sepenuhnya pada 8 September 2023. Album in mempunyai mana yang tersendiri bagi Siti kerana beliau dapat bekerjasama dengan penerbit, pencipta lagu dan penulis lirik lama dan baharu sebagai formula utama penerbitannya. Gabungan in telan memberikan warna tersendirt bag Sitism dan dapat memenuhi citarasa peminat Siti yang terdiri daripada pelbagai lapisan usia.   Judul Sitism dipilih daripada nama Siti Nurhaliza laitu Siti dan imbuhan 'ism' pula adalah istilah linguistik yang digunakan untuk membentuk kata nama bagi melambangkan kualiti, keadaan, ideologi atau hala tuiu album. Apabila nama Siti dan imbuhan 'ism' ini disabungkan. Sitism membentuk kata nama vane mewaki cir-cirt tertentu vane ada du dalam

KONSERT 5 RUKUN GABUNG LIMA ARTIS NASYID TERKEMUKA, KESINAMBUNGAN DARIPADA ALBUM SAHABAT SELAMANYA

  Hiburan dakwah adalah suatu pendekatan yang cukup relevan pada masa kini khususnya untuk golongan muda pada zaman ini yang banyak sekali terdedah dengan hiburan dan muzik dari barat. Ia juga satu medium untuk mendidik akhlak, menerapkan pemahaman tentang ilmu Islam, meningkatkan keimanan dan meningkatkan keinsafan manusia terhadap Allah SWT sebagai Tuhan Yang Menciptakan Alam Semesta ini. Bagi membantu melonjakkan semula kegemilangan irama nasyid agar ia kembali bernafas semula serta mampu mencetuskan fenomena seperti mana yang pernah berlaku pada awal 90-an dahulu, MAC Training Centre Sdn Bhd telah mengambil inisiatif untuk menganjurkan KONSERT 5 RUKUN yang bakal diadakan di ZEPP, KUALA LUMPUR pada 15 September , bermula 8.30 malam. Bakal berlangsung selama dua jam, konsert ini juga turut mengangkat lima karektor utama yang diraikan di dalam sejarah industri nasyid Malaysia iaitu Rabbani, Hijjaz, Inteam, Mestica dan Daqmie @ Azmi Manap.  Ia juga sebagai satu kesinam