Rizky Febian & Ziva Magnolya “Terlukis Indah”

 


Penantian sudah berakhir! Akhirnya yang ditunggu-tunggu telah tiba. Penyanyi muda yang cantik dan berbakat Ziva Magnolya akhirnya dapat merealisasikan impiannya untuk berduet dengan idolanya Rizky Febian dalam single terbaru mereka "Terlukis Indah".

Single ini, yang dilancarkan di bawah naungan Universal Music Indonesia, adalah karya yang paling dinantikan dari kolaborasi duet Ziva Magnolya dan Rizky Febian. Ini disebabkan, kedua-duanya sering bekerjasama untuk menyanyi secara langsung.

 

Sehingga akhirnya single "Terlukis Indah" dikeluarkan sebagai tanda terima kasih yang mendalam kepada peminat yang mahukan Ziva Magnolya dan Rizky Febian berkarya bersama. Sebenarnya, Rizky Febian sendiri mahu agar perkara ini dapat direalisasikan sejak tahun lalu.

 

Single "Terlukis Indah" mengambil tema percintaan dengan menceritakan tentang cinta pada pandangan pertama. Kisah ringan yang lumrah berlaku dalam kehidupan cinta ramai orang.

 

Bermula dari pertemuan pertama, timbulnya perasaan suka, akhirnya bersama dalam satu perjalanan cinta. Sungguh ringkas cerita dan mesej dalam lirik lagu "Terlukis Indah".

 

Lagu ini yang digubah oleh Rizky Febian sendiri mempunyai susunan yang sangat merdu didengar. Pop yang ceria menjadi asas kepada warna muzik yang ditampilkan dalam single "Terlukis Indah".

 

Dengan sedikit sentuhan suasana R n 'B serta susunan muzik yang groovy ditambah dengan kualiti vokal mereka berdua yang mampu menjadi senjata utama dari segi suara dalam single "Terlukis Indah" ini. Pakej yang lengkap dari sebuah karya yang hebat!

 

Sekadar maklumat tambahan, perjalanan karier Ziva Magnolya bermula apabila Rizky Febian menemui bakatnya semasa uji bakat Indonesia Idol kesepuluh pada tahun 2019-2020.

 

Pada masa itu, Ziva Magnolya mendapat undangan khas dari Rizky Febian semasa uji bakat di Jakarta. Dan, pada kesempatan itu Ziva telah membuat Rizky Febian kagum dengan lagu yang dinyanyikannya, "Kesempurnaan Cinta" milik Rizky Febian. Keputusan yang tepat kerana Ziva Magnolya akhirnya berjaya mendapat tempat ketiga dalam acara pencarian bakat tersebut.

 

Sekarang, dengarkan “Terlukis Indah” dari Ziva Magnolya dan Rizky Febian di semua platform digital penstriman muzik. Masukkan lagu ini ke dalam senarai playlist harian anda. Selamat mendengar, Zivellas!

 

 

 

 

Profil Ringkas Ziva Magnolya

 

Dilahirkan pada bulan Mac 2001, pemilik nama Ziva Magnolya sejak kecil sudah terserlah bakat menyanyinya. Sebenarnya, minat untuk menyanyi telah berputik sejak dia berusia 4 tahun lagi.

 

Sebelum menjadi finalis Indonesian Idol musim kesepuluh, Ziva pernah mengikuti beberapa acara pencarian bakat seperti Popstar dan I Can See Your Voice Indonesia. Selain itu, dia juga terkenal di media sosial kerana sering membuat  cover atau menyanyikan kembali lagu-lagu penyanyi terkenal.

 

Bukan rahsia lagi bahawa Ziva mempunyai tokoh penyanyi yang menjadi idolanya. Dia adalah Rizky Febian. Impiannya untuk bertemu dengan idolanya tercapai di pusingan kesepuluh Indonesian Idol. Mereka juga telah berduet menyanyikan lagu "Berpisah Itu Mudah" dengan persembahan yang memukau. Sehingga akhirnya Ziva memasuki tiga acara pencarian bakat teratas.

 

Apa yang unik mengenai Ziva yang sering mencuri perhatian adalah gaya rambutnya yang istimewa. Dia sering muncul dengan rambut bertocang dua yang mungkin telah menjadi trademark dirinya. Satu lagi perkara yang membuatkannya lebih popular adalah kepakarannya dalam bermain alat muzik gitar. Alat muzik itu juga membantu kejayaan Ziva dalam memukau para juri Indonesian Idol 2019 pada pusingan uji bakat. Selain itu, Ziva juga mempunyai kemampuan untuk menyanyi dengan teknik riff and runs.

 

Profil Ringkas Rizky Febian

 

 

Twitter: @yaelahZiva

Instagram: @zivamagnolya

Facebook: @Ziva Magnolya

YouTube: Ziva Magnolya

 

 

Comments

Popular posts from this blog

5 SELEBRITI POPULAR MALAYSIA BERGURU DENGAN 8 MASTER DARI KOREA DAN MALAYSIA

MUSIC OF THE SOUL :AN EVENING BERSAMA DATO’ SRI SITI NURHALIZA

Gadis Pilot Lancar Single Terbahru Ceritaku - Farah Rose