Skip to main content

LEBIH DARI SEKADAR FILEM - MAT KILAU MELUASKAN LEGASINYA DI DUNIA ALAM MAYA!

 


Nama Mat Kilau memang tidak asing lagi kepada rakyat Malaysia dalam kamus sejarah negara ini. Selepas kisahnya diabadikan menerusi filem yang mendapat sambutan hangat baru-baru ini, Mat Kilau telah meninggalkan kesan di kalangan rakyat Malaysia dalam budaya pop tempatan hari ini. Namun, ianya tidak terhenti di situ sahaja. VNG Games dengan bangganya mengumumkan bahawa wira legenda Mat Kilau kini akan memasuki dunia alam maya dan mengembangkan legasinya pada permainan mudah alih - King of Nations !

 

Dato’ Adi Putra Dan Fattah Amin Bicara Tentang King Of Nations!

 

King of Nations kini tersedia di Google Play & App Store mulai 22 Ogos 2022, jangkaan peminat tempatan semakin memuncak apabila permainan itu diperkenalkan oleh pelakon asal - Dato’ Adi Putra Dan Fattah Amin. Lakonan yang mantap dan semangat juang dalam filem Mat Kilau membuatkan 2 selebriti popular ini dipilih untuk mencuba permainan mudah alih terkini keluaran VNG Games.

 

Menurut Dato’ Adi Putra, “Replikasi watak Mat Kilau yang menarik dalam versi permainan digital ini dipadankan dengan Busana Melayu yang dibuat terperinci dan senjata tradisional.”

 

Dato Adi Putra adalah bintang Malaysia yang mempunyai kebolehan untuk menjiwai semangat Melayu sejati seperti Mat Kilau. Dengan Dato Adi Putra memiliki sifat itu, wajarlah untuk melihat beliau mengulas permainan digital King Of Nations ini yang menampilkan Mat Kilau sebagai watak permainan.

 

Dalam itu, Fattah Amin juga menyaran supaya rakyat Malaysia turut meraihkan permainan mudah alih tersebut demi menyemarakkan semangat kepahlawanan bangsa Melayu sempena hari Kebangsaan Malaysia.

 

Karisma Fattah Amin amat terserlah dalam hasil kerjayanya dan dia memperlihat mempunyai bakat untuk berlakon pelbagai jenis watak, yang juga merupakan sesuatu bernilai yang VNG Games sampaikan– iaitu mampu pelbagai memainkan watak, taktik, dan mencipta pertempuran yang berbeza yang menakjubkan.

 

Hero Baru ‘Mat Kilau’ Kini Terdapat Di King Of Nations!

 

King Of Nations telah membuat penambahan baharu yang istimewa dalam penciptaan watak permainan sedia ada dengan menampilkan pahlawan tempatan yang tidak pernah lagi diadaptasi dalam mana-mana permainan sebelum ini. King Of Nations mencipta sejarah sebagai permainan pertama di dunia yang pernah memasukkan Mat Kilau dalam permainannya! Rakyat Malaysia pastinya menyukai ciri baharu ini kerana penambahan itu juga menandakan kemunculan pertama pahlawan Melayu dalam mana-mana permainan mudah alih. Permainan ini boleh diakses oleh pemain mulai 22 Ogos 2022!

 

Merdeka: Pahlawan Melayu Sebagai Watak Permainan!

 

Penciptaan watak permainan mudah alih Mat Kilau ini diilhamkan oleh pahlawan Melayu sejarah kehidupan sebenar iaitu Mat Kilau yang baru-baru ini menjadi bualan utama tempatan dan antarabangsa dengan kejayaan besar di box office pawagam. Watak itu sering dipandang tinggi kerana kesungguhannya menjaga keamanan bangsa melayu. Keberanian, ketabahan, dan kemahiran bersilat beliau menjadi inspirasi ramai, khususnya golongan belia. Dalam semangat Hari Kemerdekaan yang akan berlangsung pada bulan Ogos ini, watak Mat Kilau kini telah ditambah ke dalam permainan sebagai watak yang boleh dimainkan untuk menggalakkan kebanggaan dan patriotisme tempatan di kalangan pemain Malaysia!

 

Ciri-Ciri Unik Pahlawan Melayu!

 

Gaya seni wira baharu itu melibatkan penggunaan Baju Silat dengan buatan yang terperinci – pakaian budaya tradisional Melayu khas untuk mempertahankan diri ini sebagai pakaian tempurnya untuk mengekalkan semangat pahlawan Melayunya. Sebagai usaha untuk menyemai nilai kebanggaan negara terhadap adat budaya, King of Nations turut memakai hiasan kepala tradisional yang dipanggil 'tengkolok' dan senjata tradisional seperti keris Melayu untuk menampakkan beliau sebagai lambang keberanian dan patriotisme sebagai pahlawan Melayu di era penjajahan.

 

Impak Wira Melayu Dalam Dunia Maya

 

Dengan penambahan watak baharu Mat Kilau ini dalam King Of Nations, pemain juga boleh bermain dengan watak tempatan yang berpotensi mereka hubungkan, pada asasnya untuk meningkatkan pengalaman pertempuran dalam permainan dan lawan mereka! Pemain boleh menyelami dunia King Of Nations dan bertempur melawan wira tamadun lain, samada dari Timur atau Barat, dan menulis semula sejarah perang terbesar dunia dan meninggalkan jejak mereka.

 

Spesifikasi Rendah, Lebih Ruang, Tawaran Percuma!

 

King of Nations merupakan permainan muat turun percuma yang hanya memerlukan 480mb ruang pada telefon pintar pemain! Apa yang membezakan King of Nations daripada permainan mudah alih lain ialah mod permainan Pertempuran Wira Berbilang tamadun mereka yang menarik. Selain itu, permainan ini juga menawarkan pelbagai tawaran promosi sebagai tanda penghargaan kepada pemain mereka! Tawaran promosi termasuk 300 tiket pengambilan percuma untuk Wira Lagenda dalam masa 7 hari, Hero Athena 5-bintang secara percuma dengan tempoh log masuk 7 hari dan cabaran untuk mendapatkan lebih banyak tiket ahli percuma.

 

 

Untuk lebih banyak maklumat terkini mengenai King Of Nations, teruskan ke halaman rasmi:

PHOTO: https://drive.google.com/drive/folders/1Vok-D1vQEpg1BuvWYdaCH2ENlWYil25O?usp=sharing 

TRAILER: https://www.youtube.com/watch?v=DXJbkewBGLg

PRODUCT KIT: https://drive.google.com/drive/folders/16tb6bYO0jjFNmlNYMGLrlpW-8B_h_7uV

WEB RASMI: https://kon.vnggames.com/

FB: https://www.facebook.com/kingofnations.sgmy

FB GROUP: https://www.fb.com/groups/kingofnations.sgmy

IG: https://www.instagram.com/konvngsgmy/

MUAT TURUN: https://konsgmy.onelink.me/Ycmc/konsocial

 

 

Mengenai VNG Games:

Sebagai salah satu daripada empat unit perniagaan utama VNG Corporation sejak 2004, VNG Games telah mengimport dan mengedarkan permainan IP besar di Vietnam dan negara-negara Asia Tenggara termasuk: siri The Swordsman Online; Perfect World Mobile, King of Fighter, One Punch Man, dan banyak permainan eSport terkenal seperti PUBG Mobile, League of Legends: Wildrift, Valorant.

 

VNG Games telah diiktiraf oleh pakar dan pemain kerana kebolehpercayaannya sebagai salah satu penerbit permainan yang mempunyai penerbitan dan penjagaan pelanggan serantau di Asia Tenggara.

 

Comments

Popular posts from this blog

Mahu dengar 'tembakannya tepat'? Saksikan "Gegar Vaganza Bunda-Petik" .

  Juri Tetap GV8,  Hetty Keos Endang atau lebih mesra dengan paggilan Bonda. kini tampil dengan  rancangan  Mahu dengar 'tembakannya tepat'. Pengalaman dimiliki penyanyi legenda dari Indonesia itu yang diberi tanggungjawab sebagai juri tetap Gegar Vaganza 8 (GV8), telah menampilkan sisi berbeza pada program nyanyian itu. Manakan tidak, gaya dan cara penyanyi yang popular dengan lagu Berdiri Bulu Romaku itu memberikan komen kepada para peserta, seringkali menambat hati penonton dan warganet. jom sma - sama kita nantikan , yang bakal ditayangkan bermula  pada 15hingga  22 Januari ini.

ALBUM SITISM DARI DATO' SRI SITI NURHALIZA

Mendekati usia 28 tahun perjalanan karier di dalam bidang seni suara, penvanvi Dato' Sri Siti Nurhaliza kini tampil dengan album solo ke-20 beriudul Sitism. Album Sitism pertama kali dilancarkan secara digital mengandungi 8 buah lagu pada 30 Jun 2023 dan lengkap 12 lagu sepenuhnya pada 8 September 2023. Album in mempunyai mana yang tersendiri bagi Siti kerana beliau dapat bekerjasama dengan penerbit, pencipta lagu dan penulis lirik lama dan baharu sebagai formula utama penerbitannya. Gabungan in telan memberikan warna tersendirt bag Sitism dan dapat memenuhi citarasa peminat Siti yang terdiri daripada pelbagai lapisan usia.   Judul Sitism dipilih daripada nama Siti Nurhaliza laitu Siti dan imbuhan 'ism' pula adalah istilah linguistik yang digunakan untuk membentuk kata nama bagi melambangkan kualiti, keadaan, ideologi atau hala tuiu album. Apabila nama Siti dan imbuhan 'ism' ini disabungkan. Sitism membentuk kata nama vane mewaki cir-cirt tertentu vane ada du dalam

KONSERT 5 RUKUN GABUNG LIMA ARTIS NASYID TERKEMUKA, KESINAMBUNGAN DARIPADA ALBUM SAHABAT SELAMANYA

  Hiburan dakwah adalah suatu pendekatan yang cukup relevan pada masa kini khususnya untuk golongan muda pada zaman ini yang banyak sekali terdedah dengan hiburan dan muzik dari barat. Ia juga satu medium untuk mendidik akhlak, menerapkan pemahaman tentang ilmu Islam, meningkatkan keimanan dan meningkatkan keinsafan manusia terhadap Allah SWT sebagai Tuhan Yang Menciptakan Alam Semesta ini. Bagi membantu melonjakkan semula kegemilangan irama nasyid agar ia kembali bernafas semula serta mampu mencetuskan fenomena seperti mana yang pernah berlaku pada awal 90-an dahulu, MAC Training Centre Sdn Bhd telah mengambil inisiatif untuk menganjurkan KONSERT 5 RUKUN yang bakal diadakan di ZEPP, KUALA LUMPUR pada 15 September , bermula 8.30 malam. Bakal berlangsung selama dua jam, konsert ini juga turut mengangkat lima karektor utama yang diraikan di dalam sejarah industri nasyid Malaysia iaitu Rabbani, Hijjaz, Inteam, Mestica dan Daqmie @ Azmi Manap.  Ia juga sebagai satu kesinam