Skip to main content

DELETED: AKAN KU JEJAK! DI PAWAGAM 15 SEPTEMBER 2022





Apabila nyawa menjual nyawa, apabila akhlak telah jatuh, apabila manusia bukan lagi manusia, tetapi komoditi yang boleh diperhambakan, didera, dilanggar, malah diletakkan di Internet seperti ternakan.


 Antaranya, berapa ramaikah keluarga yang patah hati dengan penculikan dan pemerdagangan yang memusnahkan sebuah keluarga?


Perbuatan kejam masih berterusan dan pesalah haram masih bebas. Anda dan saya harus berwaspada dan mengambil langkah berjaga-jaga agar tragedi itu tidak berulang. 


Diharapkan melalui filem ini DELETED: AKAN KU JEJAK! meningkatkan kesedaran orang ramai tentang pemerdagangan manusia dan bekerjasama untuk menjaga masa depan kanak-kanak.


DELETED: AKAN KU JEJAK!, filem aksi berkisar tentang antipemerdagangan disokong oleh Kementerian Dalam Negeri dan Antipemerdagangan, Pejabat Strategi Nasional Jawatankuasa Imigresen (NSO MAPO), filem ini berkisarkan tentang masalah penculikan kanak-kanak di Asia Tenggara dan kesan buruk kepada mangsa dan keluarga mereka.


Adegan seni mempertahankan diri penuh dengan aksi bertenaga turut membariskan ramai ahli seni mempertahankan diri juga dijemput untuk mengambil bahagian dalam persembahan termasuk penerbit lakonan dan eksekutif - Zheng Geping, juara dunia seni mempertahankan diri Singapura - Weng Qinghai, peninju British - Brie Benfell, juara seni mempertahankan diri campuran bintang lelaki - Peter Davis, master Brazil 194 cm tinggi - Marcio Sebsam.


Disebabkan banyak adegan aksi, semasa proses penggambaran, Tian Xin, seorang pelakon Taiwan, telah diseret dan rambutnya ditarik. Dia juga berada dalam keadaan bahaya akibat adegan letupan.


Pelakon utama, Fattah Amin juga mengalami kecederaan di kaki sebelah kiri. 



SINOPSIS


DELETED: AKAN KU JEJAK!  mengisahkan perjalanan berbahaya protagonis (lakonan Zheng Geping), yang menjejaki penculik anak perempuannya sendiri dan mencari jalan ke pusat geng pemerdagangan manusia, bertindak secara impulsif dan secara tidak sengaja membunuh orang yang tidak bersalah.


Akhirnya, menghadapi keputusan undang-undang, dia dijatuhkan hukuman penjara sepuluh tahun. Dalam tempoh ini, dia masih tidak berputus asa untuk mencari anak perempuannya. 


Secara kebetulan, dia menggunakan identitinya sebagai banduan untuk menghubungi orang dalam penyeludup itu, Ghost, dan melalui Ghost, dia bertanyakan tentang keberadaan anak perempuannya.


Di sisi lain, Yang Zhendong, seorang anggota Pasukan Polis Khas Singapura. Kegagalan menyelamatkan rakan sekerja dalam satu operasi menyebabkan ramai rakan sekerja mengalami kemalangan jiwa menyebabkan dia marah dengan penyeludup di belakang kumpulan gerakan penyeludupan iaitu Erawan Buddha. 


Bagi menangkap Erawan dengan tangannya sendiri, dia memutuskan untuk menyertai Interpol. 


Pada masa yang sama, untuk cepat mengumpul sejumlah besar organ manusia, Erawan Buddha menggunakan orang dalam untuk mencuri laporan pemeriksaan perubatan pesakit di hospital utama di Singapura.


Bagaimanapun, penyelamat itu melarikan diri untuk bersembunyi di luar negara bagi mengelak pengesanan Interpol Singapura. Beberapa tahun kemudian, polis Malaysia berjaya menangkap penyelamat itu. Zhendong telah ditugaskan ke Malaysia untuk mengekstradisi penyelamat kembali ke Singapura dalam usaha untuk memujuknya untuk memberi keterangan terhadap Erawan. Sementara itu, Ghost menerima arahan daripada Erawan untuk menyelamatkan ahli mereka dan secara tidak sengaja, Zhongyi terlibat.


Dihasilkan oleh 8028 Holdings Pte Ltd dan Artistes Marketing Asia Pte Ltd, diedarkan dan dipromosikan oleh Mega Films Distribution. 


Diarahkan oleh pengarah Singapura Ken Ng Huang Laifa, DELETED: AKAN KU JEJAK! dibintangi Fattah Amin, Datuk Rosaym Nor, Mia Deen, Pablo Amirul Tian Xin, Zhu Houren, Liang Zhiqiang dan Xu Liangyu dibintangi. 


Comments

Popular posts from this blog

Mahu dengar 'tembakannya tepat'? Saksikan "Gegar Vaganza Bunda-Petik" .

  Juri Tetap GV8,  Hetty Keos Endang atau lebih mesra dengan paggilan Bonda. kini tampil dengan  rancangan  Mahu dengar 'tembakannya tepat'. Pengalaman dimiliki penyanyi legenda dari Indonesia itu yang diberi tanggungjawab sebagai juri tetap Gegar Vaganza 8 (GV8), telah menampilkan sisi berbeza pada program nyanyian itu. Manakan tidak, gaya dan cara penyanyi yang popular dengan lagu Berdiri Bulu Romaku itu memberikan komen kepada para peserta, seringkali menambat hati penonton dan warganet. jom sma - sama kita nantikan , yang bakal ditayangkan bermula  pada 15hingga  22 Januari ini.

ALBUM SITISM DARI DATO' SRI SITI NURHALIZA

Mendekati usia 28 tahun perjalanan karier di dalam bidang seni suara, penvanvi Dato' Sri Siti Nurhaliza kini tampil dengan album solo ke-20 beriudul Sitism. Album Sitism pertama kali dilancarkan secara digital mengandungi 8 buah lagu pada 30 Jun 2023 dan lengkap 12 lagu sepenuhnya pada 8 September 2023. Album in mempunyai mana yang tersendiri bagi Siti kerana beliau dapat bekerjasama dengan penerbit, pencipta lagu dan penulis lirik lama dan baharu sebagai formula utama penerbitannya. Gabungan in telan memberikan warna tersendirt bag Sitism dan dapat memenuhi citarasa peminat Siti yang terdiri daripada pelbagai lapisan usia.   Judul Sitism dipilih daripada nama Siti Nurhaliza laitu Siti dan imbuhan 'ism' pula adalah istilah linguistik yang digunakan untuk membentuk kata nama bagi melambangkan kualiti, keadaan, ideologi atau hala tuiu album. Apabila nama Siti dan imbuhan 'ism' ini disabungkan. Sitism membentuk kata nama vane mewaki cir-cirt tertentu vane ada du dalam

KONSERT 5 RUKUN GABUNG LIMA ARTIS NASYID TERKEMUKA, KESINAMBUNGAN DARIPADA ALBUM SAHABAT SELAMANYA

  Hiburan dakwah adalah suatu pendekatan yang cukup relevan pada masa kini khususnya untuk golongan muda pada zaman ini yang banyak sekali terdedah dengan hiburan dan muzik dari barat. Ia juga satu medium untuk mendidik akhlak, menerapkan pemahaman tentang ilmu Islam, meningkatkan keimanan dan meningkatkan keinsafan manusia terhadap Allah SWT sebagai Tuhan Yang Menciptakan Alam Semesta ini. Bagi membantu melonjakkan semula kegemilangan irama nasyid agar ia kembali bernafas semula serta mampu mencetuskan fenomena seperti mana yang pernah berlaku pada awal 90-an dahulu, MAC Training Centre Sdn Bhd telah mengambil inisiatif untuk menganjurkan KONSERT 5 RUKUN yang bakal diadakan di ZEPP, KUALA LUMPUR pada 15 September , bermula 8.30 malam. Bakal berlangsung selama dua jam, konsert ini juga turut mengangkat lima karektor utama yang diraikan di dalam sejarah industri nasyid Malaysia iaitu Rabbani, Hijjaz, Inteam, Mestica dan Daqmie @ Azmi Manap.  Ia juga sebagai satu kesinam