Skip to main content

SHARIF DAN SYAIFUL JUARA FAMILI DUO 2023

Pentas Famili Duo 2023 yang menjadi saingan sengit bagi duo keluarga selebriti untuk menonjolkan bakat dan kreativiti kini telah melabuhkan tirai! Setelah lapan minggu bersiaran, program realiti hiburan TV3 ini menobatkan duo adik-beradik Sharif dan Syaiful ZERO sebagai juara keseluruhan.

Siapa sangka duo misteri yang dirahsiakan pada awal pertandingan bakal memberi saingan ketat kepada semua peserta sekaligus membolot kemenangan di pentas akhir Famili Duo 2023. Pernah memenangi juara mingguan sebanyak tiga kali, Sharif dan Syaiful bagaimanapun tidak menjangkakan kemenangan mereka pada malam final itu.

Menurut adik-beradik ini, “Alhamdulillah. Sebenarnya kami tak jangka malam ni akan menang. Masa rehearsal kami tengok duo yang lain memang all out, jadi malam ini kami memang berharap untuk buat

 
yang terbaik dan have fun. Alhamdulillah juga, malam ini penonton dapat terima apa yang dipersembahkan dan persembahan ini juga menjadi satu sejarah buat hidup kami. Sebelum ni penonton hanya melihat kami di pentas lawak, tapi kali ini penonton masih boleh menerima kami walaupun di pentas nyanyian.

“Bagi kami, perasaan semasa menyanyi tadi memang lain daripada yang lain. Kami sebenarnya sebak ketika memberikan persembahan apabila nampak penonton dan juga juri di studio berdiri memberi standing ovation. Sebelum ini mereka hanya memberi sokongan sebegitu ketika kami melawak, tapi sekarang kami mendapat sokongan yang sama dalam nyanyian kami, dan kami terharu dengan sokongan itu seolah-olah penonton menghargai usaha kami. Tiada istilah mengalahkan duo peserta yang lain kerana kami tahu mereka masing-masing adalah penyanyi hebat. Mungkin kali ini kami berjaya menambat hati penonton di studio dan juga pengundi di rumah dengan kekuatan percaturan persembahan kami. Dari minggu pertama bertanding lagi kami nekad untuk memberikan persembahan yang baik, dan yang paling penting sekali adalah untuk menghiburkan semua. Kami bersyukur ini semua terbalas akhirnya,” tambah Sharif & Syaiful lagi.
Pentas akhir Famili Duo 2023 telah bersiaran secara langsung pada 3 Disember 2023 (Ahad), pukul 9.00 malam hingga 11.30 malam di TV3 dan strim langsung secara HD di www.tonton.com.my. Setiap pasangan finalis telah menyajikan dua persembahan yang menghiburkan melalui tema ‘Vokal Berkumpulan / Duet Popular’ dan tema bebas pilihan mereka.

Episod ini juga telah menyaksikan penampilan istimewa oleh pasangan suami isteri Syamel dan Ernie Zakri yang membawakan lagu Rindu nyanyian asal Ajai dan Nurul serta Selangit nyanyian asal Mas Idayu.

Berikut adalah carta keseluruhan persembahan di pentas akhir Famili Duo 2023 pada 3 Disember 2023:
1. Sharif & Syaiful ZERO - 81.0%
2. Adira & Emma Suhaimi - 60.6%
3. Haqiem Rusli & Ariff Bahran - 58.3%
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Mahu dengar 'tembakannya tepat'? Saksikan "Gegar Vaganza Bunda-Petik" .

  Juri Tetap GV8,  Hetty Keos Endang atau lebih mesra dengan paggilan Bonda. kini tampil dengan  rancangan  Mahu dengar 'tembakannya tepat'. Pengalaman dimiliki penyanyi legenda dari Indonesia itu yang diberi tanggungjawab sebagai juri tetap Gegar Vaganza 8 (GV8), telah menampilkan sisi berbeza pada program nyanyian itu. Manakan tidak, gaya dan cara penyanyi yang popular dengan lagu Berdiri Bulu Romaku itu memberikan komen kepada para peserta, seringkali menambat hati penonton dan warganet. jom sma - sama kita nantikan , yang bakal ditayangkan bermula  pada 15hingga  22 Januari ini.

ALBUM SITISM DARI DATO' SRI SITI NURHALIZA

Mendekati usia 28 tahun perjalanan karier di dalam bidang seni suara, penvanvi Dato' Sri Siti Nurhaliza kini tampil dengan album solo ke-20 beriudul Sitism. Album Sitism pertama kali dilancarkan secara digital mengandungi 8 buah lagu pada 30 Jun 2023 dan lengkap 12 lagu sepenuhnya pada 8 September 2023. Album in mempunyai mana yang tersendiri bagi Siti kerana beliau dapat bekerjasama dengan penerbit, pencipta lagu dan penulis lirik lama dan baharu sebagai formula utama penerbitannya. Gabungan in telan memberikan warna tersendirt bag Sitism dan dapat memenuhi citarasa peminat Siti yang terdiri daripada pelbagai lapisan usia.   Judul Sitism dipilih daripada nama Siti Nurhaliza laitu Siti dan imbuhan 'ism' pula adalah istilah linguistik yang digunakan untuk membentuk kata nama bagi melambangkan kualiti, keadaan, ideologi atau hala tuiu album. Apabila nama Siti dan imbuhan 'ism' ini disabungkan. Sitism membentuk kata nama vane mewaki cir-cirt tertentu vane ada du dalam

KONSERT 5 RUKUN GABUNG LIMA ARTIS NASYID TERKEMUKA, KESINAMBUNGAN DARIPADA ALBUM SAHABAT SELAMANYA

  Hiburan dakwah adalah suatu pendekatan yang cukup relevan pada masa kini khususnya untuk golongan muda pada zaman ini yang banyak sekali terdedah dengan hiburan dan muzik dari barat. Ia juga satu medium untuk mendidik akhlak, menerapkan pemahaman tentang ilmu Islam, meningkatkan keimanan dan meningkatkan keinsafan manusia terhadap Allah SWT sebagai Tuhan Yang Menciptakan Alam Semesta ini. Bagi membantu melonjakkan semula kegemilangan irama nasyid agar ia kembali bernafas semula serta mampu mencetuskan fenomena seperti mana yang pernah berlaku pada awal 90-an dahulu, MAC Training Centre Sdn Bhd telah mengambil inisiatif untuk menganjurkan KONSERT 5 RUKUN yang bakal diadakan di ZEPP, KUALA LUMPUR pada 15 September , bermula 8.30 malam. Bakal berlangsung selama dua jam, konsert ini juga turut mengangkat lima karektor utama yang diraikan di dalam sejarah industri nasyid Malaysia iaitu Rabbani, Hijjaz, Inteam, Mestica dan Daqmie @ Azmi Manap.  Ia juga sebagai satu kesinam