Skip to main content

Masing Masing versi tradisional, Ernie Zakri di kelas tersendi

Lagu Masing Masing nyanyian penyanyi terkenal Ernie Zakri terus mendapat sambutan hangat bukan saja dalam negara, tapi juga di luar negara.
Lagu ciptaan komposer dari Indonesia Ade Govinda itu turut melakar sejarah tersendiri apabila menduduki carta teratas di stesen radio tempatan dan Indonesia selain 'trending' di laman sosial.
Terbaharu, Ernie Zakri telah merakamkan lagu Masing Masing dalam versi tradisional. Ernie berkata, versi baharu itu memberikan pengalaman yang berbeza buat dirinya apatah lagi ini pertama kali beliau merakamkan lagu versi tradisional.
"Pengalaman sudah tentu sangat berbeza sebab ini pertama kali saya merakamkan genre tradisional. Apa boleh dikatakan, ia adalah proses yang tidak susah sebenarnya kerana sejak pertama kali saya dengar muzik Masing Masing versi instrumental yang dibuat khas sempena
malis pelancaran album sura dan pelantikan aula tuaune Aruwan sadd Novemoer lalu, Saya
terus jatuh cinta dan bersetuju jika ia dijadikan juga sebagai versi lain.

Aodolla lamal deminal minta kami untur lakam banakian vordl, Saya Tikir Inl ura men dal peluang terbaik untuk saya memanjangkan tempoh untuk mempromosikan lagu Masing Masing.
Sava harap ramai dapat menikmati lagu ini sebagaimana mereka mendengarkan lagu-lagu lain.
"Namun, apa bolen dikatakan Masing Masing versi tradisional ini sangat berbeza sentuhannya.
Versi ini adalah hasil idea dan susun semula daripada Encik Feros dan juga komposer Amy Bong.

Saya mengharapkan agar usaha kami untuk tampil dengan sedikit kelainan membuka ruang baharu untuk saya dan rakan-rakan penyanyi lain supaya boleh menghasilkan lebih banyak lagu
liama tracisional can Sava Tikir rena dermula sexarant. Karanva.
Menurutnya, Masing Masing versi tradisional mendapat maklum balas positif daripada peminat.
'Setakat apa yang sudah dikeluarkan untuk teaser, ramai orang suka. Orang sudah boleh jangka sebab mereka sudah tahu versi asal. Perasaan sedih itu akan lebih dirasai sebab versi tradisional
 .
Sementara itu, Ade Govinda turut memuji mengenai lagu Masing Masing versi tradisional.
"Pertama kali Encik Feros memperdengarkan kepada saya Masing Masing versi tradisional ini, saya sangat terkejut sebab tempo lagu ini menjadi lambat. Dengan itu, ia boleh ditambah baik dan menjadikan lagu ini lebih berbunyi Melayu, malah lebih 'deep soul" lagi.
semoza versi losu ini lesin oikenall aan adoat alpersembankan odad dedia tacisiona. saya
sangat menyukai Masing Masing dalam versi ini," katanya.

Menurut Amy Bong vang juga 'rearranger untuk lagu Masing Masing versi tradisional, susunan

lagu itu sudah dibincang antara Feros dan Ade Govinda bagi memberi kelainan kepada kerjaya nyanyian Ernie.
"Kami tahu Ernie boleh menyanyi banyak genre muzik dan banyak mendengar rujukan dari media sosial serta nyanyiannya secara langsung. Irama tradisional Ernie memang hebat, jadi tak salah jika kita angkat semula irama ini dan boleh berikan warna berbeza dalam industri muzik.
Sekarang banyak lagu-lagu rancak dan irama tradisional kurang diangkat, jadi disebabkan itu juga kami buat," katanya.
Lagu Masing Masing adalah single pertama yang dipertaruhkan daripada album Aura. Video muzik rasmi lagu ini sudah mencecah 6.6 juta tontonan. Malah, lagu ini juga mengekalkan kedudukan nombor 1 di carta RIM semalam empat minggu.
Lagu Masing Masing (Versi Traditional) boleh didengari di semua digital platform seperti Spotify, Apple Music, dan YouTube Music pada 24h Mei 2024, irik video juga telah ditayangkan secara eksklusif di saluran YouTube rasmi Ernie Zakri.

Comments

Popular posts from this blog

Mahu dengar 'tembakannya tepat'? Saksikan "Gegar Vaganza Bunda-Petik" .

  Juri Tetap GV8,  Hetty Keos Endang atau lebih mesra dengan paggilan Bonda. kini tampil dengan  rancangan  Mahu dengar 'tembakannya tepat'. Pengalaman dimiliki penyanyi legenda dari Indonesia itu yang diberi tanggungjawab sebagai juri tetap Gegar Vaganza 8 (GV8), telah menampilkan sisi berbeza pada program nyanyian itu. Manakan tidak, gaya dan cara penyanyi yang popular dengan lagu Berdiri Bulu Romaku itu memberikan komen kepada para peserta, seringkali menambat hati penonton dan warganet. jom sma - sama kita nantikan , yang bakal ditayangkan bermula  pada 15hingga  22 Januari ini.

ALBUM SITISM DARI DATO' SRI SITI NURHALIZA

Mendekati usia 28 tahun perjalanan karier di dalam bidang seni suara, penvanvi Dato' Sri Siti Nurhaliza kini tampil dengan album solo ke-20 beriudul Sitism. Album Sitism pertama kali dilancarkan secara digital mengandungi 8 buah lagu pada 30 Jun 2023 dan lengkap 12 lagu sepenuhnya pada 8 September 2023. Album in mempunyai mana yang tersendiri bagi Siti kerana beliau dapat bekerjasama dengan penerbit, pencipta lagu dan penulis lirik lama dan baharu sebagai formula utama penerbitannya. Gabungan in telan memberikan warna tersendirt bag Sitism dan dapat memenuhi citarasa peminat Siti yang terdiri daripada pelbagai lapisan usia.   Judul Sitism dipilih daripada nama Siti Nurhaliza laitu Siti dan imbuhan 'ism' pula adalah istilah linguistik yang digunakan untuk membentuk kata nama bagi melambangkan kualiti, keadaan, ideologi atau hala tuiu album. Apabila nama Siti dan imbuhan 'ism' ini disabungkan. Sitism membentuk kata nama vane mewaki cir-cirt tertentu vane ada du dalam

KONSERT WINGS THE ROCK EMPEROR KUALA LUMPUR CHAPTER 16.12.2023 STD. MALAWATI SHAH ALAM

Wings Tawar Harga ‘Rahmah’, Hargai Sokongan Peminat Muzik itu satu rakaman masa, ianya terus berevolusi bergerak merentas zaman malah mendedikasikan sebuah revolusi buat penggemar baru dan lama, begitu juga dengan Wings yang terus terbang menggapai kejayaan yang seakan tiada noktah malah pasti ada kejutan dalam membina empayar dan perluasan pengaruhnya. Justeru itu tidak hairanlah mengapa Wings terus ‘meragut magis’ ratusan malah ribuan peminat yang sentiasa dahagakan aksi bertenaga Wings di atas pentas. ‘Konsert Wings The Rock Emperor Kuala Lumpur’ menjadi wadah signifikasi yang seterusnya dengan tema yang dibawa! ‘Kuasa dan kemenangan’ itu telahpun  dicipta di pentas The Star Theatre , Singapura pada 29 Julai lalu,  tidak adil rasanya ‘kuasa’ itu tidak digagaskan di Malaysia apatah lagi ianya tempat di mana Wings ditubuhkan sejak 38 tahun yang lalu. ‘Konsert Wings The Rock Emperor Kuala Lumpur Chapter’ dianjurkan oleh Rumah Produksi Merah manakala Awie Entertainment bertindak seba